Bu Blogda Ara

7 Ocak 2009 Çarşamba

Bir El De Sen Uzat...

Bu köşede sizlerle pazarlama-ekonomi konularıyla birlikte oluyorum. Bu sefer farklı bir şeyden bahsedeceğim: farklı ama çok anlamlı.

Günümüz internet çağında sanal ortamın birçok nimetinden faydalanıyoruz, aynı zamanda elbette olumsuzluklarını da yaşıyoruz. Ancak bugün çok anlamlı bir projeye aracı olduğuna şahit oldum: üniversiteden bir arkadaşımdan çok anlamlı bir mail aldım. www.kardesinisec.com adlı bir siteden bahsediyordu: yurdumuzun çeşitli yörelerinden durumu çok iyi olmayan ancak eğitimlerine bir şekilde devam etmeye çalışan, devam etmek zorunda olan kardeşlerimizin yer aldığı bir site. Eski bir gazeteci arkeolog Cengiz TUNAY’ın geliştirdiği bir fikirle yola çıkmış ve nispeten de yol almış bir proje.

Siteye girdiğinizde yardıma ihtiyacı olan küçük kardeşlerimizi görüyorsunuz ve yapmanız gereken onlardan birini kardeş kabul etmeniz. Kesinlikle parasal yardıma karşı olan bu proje de seçtiğiniz kardeşinize bir mektup yollamanız, bir defter, kalem, atkı almanız kâfi görülüyor. Projeyi daha anlamlı yapan da bu olsa gerek. Bir beyaz sayfada kardeşinize vereceğiniz öğütler, yol göstericiliğiniz ve onda bıraktığınız olumlu etki, parayla ölçülemez getiriler sağlayacaktır. Bunun yanında hediye edeceğiniz bir iki defter, kitapla da yalnızca kardeşinize yardımla kalmayacak, vicdanınızda bir rahatlama ve iç huzurla kendinizi de mutlu edeceksiniz.

Sanırım bu siteden biraz geç haberim oldu ama çok da geç değil. Bende hemen bir kardeş edindim ve sevdiklerimle kardeş edinmeleri için paylaştım. Sizlerle de buradan paylaşmak istedim. Belki birçoğunuz benden önce bu projeden haberdardı, zaten yerel medyada da zaman zaman yer almış. Ancak fazladan bir kişiye bile duyurabilirsem çok önemli olacağını düşündüm.

Sizde şimdi kendinize bir kardeş seçin, sizinle büyüsün, sizin katkılarınızla eğitimini tamamlasın. Büyüdüğünde bir yerlere geldiğini gördüğünüzde yaşayacağınız hazzı, mutluluğu bir düşünün. Yalnız bir çocuğun geleceğine değil, ülkemize de nedenli güzel bir katkıda bulunduğunuzu fark edeceksiniz.

Bir kardeşimizin elinden tutun ve asla bırakmayın…

Hiç yorum yok: