Bu Blogda Ara

23 Nisan 2010 Cuma

Pizza ve Futbol...

20 Aralık 2009 tarihindeki Trabzonspor-Fenerbahçe maçı özelinde futbolun ne denli bir endüstri haline geldiğinden bahsetmiştim. Bu endüstri içerisinde, ağırlıklı olarak bir kişinin yarattığı etkilerden bahsettiğim yazımda bir bütün içerisindeki eylemlere de yer vermiştim. Bu yazımla paralellik arzeden ve kapsamı bir adım daha öteye götüren bir çalışmadan bahsederek de, 90 dakikalık endüstri düşüncemizi sağlamlaştıralım.

1960 yılında ABD'de kurulan ve bugün 65 ülkede 8.750 restoran işleten Dominos'un yaptırdığı bir araştırma futbol endüstrisinin gerçeğini ortaya koyuyor. Lafı fazla uzatmadan yapılan araştırma sonuçlarını verelim. Zaten sonuçlar herşeyi anlatıyor:

  • 18 Nisan 2010 akşamı oynanan Fenerbahçe-Beşiktaş derbisinin olduğu Pazar günü Domino's Pizza'nın satışları %20 oranında artış gösterdi.
  • Mart ayında oynanan Galatasaray-Fenerbahçe derbisi günü ise Dominos'un satışlarındaki artış %30'du.
  • FB-BJK derbisinde en çok pizza siparişi Fenerbahçenin golünün ardından verildi. (Golün 2. dakikada gelmiş olduğu düşünüldüğünde gol coşkusu ile artan mutluluk sonrası sipariş artışı mı yoksa genel anlamda futbol keyfinin pizza ile taçlandırılmasımı olduğunu bu istatistiktan anlamak zor.) Bu gol sonrası alınan sipariş bu gol öncesindeki sipariş sayısının tam iki katı seviyelerde gerçekleşti.
  • Derbinin oynandığı gün en yüksek sipariş artışının gerçekleştiği yer ise %53'lük artış ile Kadıköy!

Pazarlama planları yaparken en ince detaylara kadar inmek gerekiyor; hele ki günümüz rekabet ortamında. E ne demişler: "Başarı küçük ayrıntılarda saklıdır. " Anlaşılan Domino's bu bilinci çoktan oturttmuş.

Yazıyı sonlandırırken Domino's Pizza'nın ülkemizdeki yerinden de kısaca bahsedelim:
- 16 ilde 137 şube aracılığıyla hizmet veriyor,
- Gebze, İzmir ve Ankara'da fabrikaları var,
- Ülkemizde 1.600 çalışanı var ve
- Üretimde %100 yerli ürün kullanıyor.


Hiç yorum yok: