Bu Blogda Ara

7 Ocak 2013 Pazartesi

Adınız: Yiğit / BBM Pininiz: ?

03.12.1992 tarihindeki Merry Christmas içerikli ilk SMS kimden kime atıldı bilmiyorum ama ne olduysa ondan sonra oldu... Telefonların, sehpalardan cebimize girmeye başlaması ardından, çağrı cihazları da tarihin derinliklerine doğru yol alırken, yerini SMS'e bırakıyordu. Lüks/snop/elit ürün sürecini çok hızlı yaşayan cep telefonlarının yaygınlaşması beraberinde, sanki yıllardır hayalini kurduğumuz ama farkında olmadığımız ürünüymüşcesine SMS'e olan ihtiyacımızın! farkındalığı ardından, markaların da SMS'in gücünü keşfetmeleri uzun sürmedi. Doğal olarak!

Alışverişlerimiz ardından cep telefon numaralarımızı ısrarla isteyen kasiyerler, çeşitli anketlerle telefon numaralarımıza ulaşmaya çalışan markaların asıl amacını öğrenmemiz de yine çok uzun sürmedi. Özeline müdahale olarak algılayan ve ilk baştan karşı koyanlar olmakla birlikte, zaman içerisinde yoğun bir kitle tarafından benimsenerek, ciddi bir fayda elde ettiğini düşünen kitlenin büyüklüğü de hiç fena değildi. 


Bugüne geldiğimizde ise rahatsız olan kitle çok daha büyük... Gün içerisinde o kadar çok reklam içerikli SMS'e maruz kalıyoruz ki; "bunlarda nereden buldu benim numaramı?", "aaa ama yeter artık X", "ya bunlardan nasıl kurtulacağız" repliklerini kendimizden ve çevremizden sıkça duyar olduk. SMS reklamlarının yasaklanma haberleri/çalışmaları her geçen gün daha yüksek sesle konuşulmaya başlansa da, bu sesler arasında yine bu yasağa ön ayak olacak olan devletin yılbaşında tüm milletvekillerine tebrik SMS'lerini ücretsiz yollama imkanı sağlamış olması yasaklama planındaki samimiyet kısmında yara açmadı değil!

Aslında SMS reklamlarının yasaklanıp, yasaklanmaması da çok problem değil. Markalar açısından "mesaj" özelliğini çoktan yitirmiş durumda. Bazı kişilerin hayran olduğu markalarından gönüllü aldıkları SMS'ler dışında tüketiciler SMS'lere ziyadesiyle kayıtsız artık. Örneğin şahsen benim, uzunca bir zamandır bir markadan aldığım SMS'i okumadan silme hızım; ses hızı ile Felix'in ulaştığı son hız arasında bir yerlerde. Son zamanlarda SMS ile 1.000.000 $ kazandığımı söyleyen olduysa, inanın yandı gülüm keten helva!

SMS'e olan duyarsızlığın/kayıtsızlığın markalar da farkında aslında. Tüketicilerin göç ettiği sosyal medyaya akın ediyorlar. Ancak oralardaki birebir iletişim gücü SMS'inkinden uzak. O nedenle tam olarak vazgeçemiyorlar da! SMS'in kısıtlı imkanları dahilinde yaratıcı çalışmalar ile mecrayı güncel tutmaya çalışırken, fayda sağlayacak içerikler yaratmaya çalışarak da ilgiyi sürdürmek niyetindeler. 

Eşeğin aklına karpuz kabuğu düşürmek gibi olmayacaksa; aslında SMS'in ilk günkü gücünü verebilecek yeni mecralar WhatsApp, BBM gibilere henüz el atmamış olmaları ise ilginç! Bugün milyonlarca kişiye ulaşma imkanı veren WhatsApp aracılığı ile müşterilere ulaşmaları çok zor değil.  WhatsApp destekleyen bir cihaz ile veri bankalarında kayıtlı binlerce müşteriye tek tek mesaj atmak elbette kolay değil ancak toplu SMS yazılımları benzeri bir yazılım da zor olmasa gerek. Kuşkusuz yaşayacağı süreç SMS'den farklı olmayacak ancak ilk uygulayıcıları belirli bir süre kaymağını yiyecektir. 

Önümüzdeki günlerde, telefon numarası isterken yanında cep telefonunuzun marka ve modelini ve hatta BBM pin'i isteyen kasiyerler ile karşılaşmaya hazır olun. Bence!



Hiç yorum yok: